Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCastañeda-Peña, Harold
TitelLocal Identity Studies of Gender Diversity and Sexual Orientation in ELT
QuelleIn: HOW, 28 (2021) 3, S.154-172 (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Castañeda-Peña, Harold)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterSelf Concept; Gender Issues; Diversity; Sexual Identity; Sexual Orientation; English (Second Language); Second Language Instruction; Models; LGBTQ People; Foreign Countries; Decolonization; Feminism; Latin America
AbstractWhile it is true that identity studies on the intersection between gender and sexual orientations with language teaching and learning are not new in the local context, the systematization of these studies as a body of knowledge is scarce. This article presents, first of all, a systematization of reference frameworks for this type of studies in historical perspective. Secondly, it presents a reflection on the collective achievements in this field of study. Finally, the article concludes with a brief reflection on potential actions at the research and pedagogical levels (As Provided).
AnmerkungenASOCOPI, the Colombian Association of Teachers of English. Cra 27 A #53-06, oficina 405, Bogota, Colombia. +57-2115018; Fax: +57-2115018. e-mail: asocopicolombia@gmail.com; Web site: https://www.howjournalcolombia.org/index.php/how
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: