Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSotirin, Patty; Goltz, Sonia M.
TitelMid-Career Faculty Peer Mentoring: Rationale and Program Design
QuelleIn: New Directions for Higher Education, (2023) 201-202, S.5-19 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sotirin, Patty)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-0560
DOI10.1002/he.20467
SchlagwörterCollege Faculty; Mentors; Minority Group Teachers; Disproportionate Representation; Feminism; Communities of Practice; Models; Advocacy; Cost Effectiveness
AbstractWhile formal early career mentoring is considered significant for faculty success, few universities have instituted programmatic mid-career mentoring. We review the reasons mid-career mentoring is important especially for under-represented (URM) faculty and consider the ways the entrenched model of one-on-one mentoring can fail URM faculty. We advocate for a feminist-inspired peer mentoring approach using a Community of Practice model that supports mentoring as advocacy. We then describe how our own mid-career mentoring program enacts this approach and offer lessons learned that include the need to make a cost-analysis case. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: