Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Kay
TitelThinking Relationally and Pedagogically about Commemoration: A Critical Inquiry into Charlottetown's Macdonald Statue
QuelleIn: International Journal for Talent Development and Creativity, 10 (2022) 1-2, S.111-122 (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2291-7179
SchlagwörterHistoric Sites; Sculpture; History; Canada Natives; American Indians; Foreign Countries; Teaching Methods; Colonialism; Critical Reading; History Instruction; Feminism; Land Settlement; Tourism; Children; Death; Public Officials; Conflict Resolution; Art; Exhibits; Story Telling
AbstractIn this article, I provide a critical reading of the now-removed statue of Sir John A. Macdonald in Charlottetown, Prince Edward Island, Canada. I bring together my own experience visiting the statue with understandings from Indigenous scholarship and public pedagogy theorizing to think about commemorations as public pedagogies that are foremost relational. I consider how the Macdonald statue works narratively, discursively, and as a site of embodied encounter to create a harmful relationality. Thinking relationally, and pedagogically, about colonial statues suggests possibilities not only for understanding how these commemorative practices produce bad relations but also for envisioning and enacting good relations. (As Provided).
AnmerkungenInternational Centre for Innovation in Education (ICIE) & Lost Prizes International (LPI). Postfach 12 40, D-89002, Ulm, Germany. Web site: http://www.ijtdc.net/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal for Talent Development and Creativity" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: