Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevy, Joseph D.
TitelExamining Motivation to Advance Assessment Actions
QuelleIn: Assessment Update, 35 (2023) 3, S.8-9 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6099
DOI10.1002/au.30348
SchlagwörterStudent Motivation; Evaluation Methods; Learner Engagement; Self Determination; Competence; Personal Autonomy; Interpersonal Relationship
AbstractAssessment of student learning is a necessary and important practice for which many institutions report faculty engagement and use of assessment data as challenges. With a number of individual and institutional barriers at play, motivation can be a relevant influence for which to examine engagement in assessment work and data-informed action for improvement. This article promotes Ryan and Deci's (2000) Self-Determination Theory (SDT) as a framework to understand faculty behavior and engagement with assessment activity. Connections and implications for practice to minimize barriers and promote the advancement of assessment practice will be provided. (ERIC).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment Update" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: