Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDahl, Laura S.; Staples, B. Ashley; Mayhew, Matthew J.; Rockenbach, Alyssa N.
TitelMeeting Students Where They Are: Using Rasch Modeling for Improving the Measurement of Active Research in Higher Education
QuelleIn: Innovative Higher Education, 48 (2023) 3, S.557-577 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dahl, Laura S.)
ORCID (Staples, B. Ashley)
ORCID (Mayhew, Matthew J.)
ORCID (Rockenbach, Alyssa N.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-5627
DOI10.1007/s10755-022-09643-4
SchlagwörterSurveys; Rating Scales; Higher Education; Educational Research; Item Response Theory; Longitudinal Studies; Psychometrics; Test Items; Difficulty Level; Intergroup Relations
AbstractSurveys with rating scales are often used in higher education research to measure student learning and development, yet testing and reporting on the longitudinal psychometric properties of these instruments is rare. Rasch techniques allow scholars to map item difficulty and individual aptitude on the same linear, continuous scale to compare respondents' development against scale challenge. This paper uses an example from the Interfaith Diversity Experiences and Attitudes Longitudinal Survey (IDEALS) to demonstrate how Rasch modeling can help researchers improve their instruments over time. Results indicate that adding more difficult items, particularly related to behavior, improved scale performance from one time point to another. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovative Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: