Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAng, Kathryn; Panebianco, Clorinda; Odendaal, Albi
TitelParents and Group Music Lessons: A Role Theory Perspective for Music Teacher Educators
QuelleIn: Journal of Music Teacher Education, 32 (2023) 3, S.12-25 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ang, Kathryn)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1057-0837
DOI10.1177/10570837221121334
SchlagwörterRole Theory; Music Teachers; Teacher Educators; Foreign Countries; Parent Role; Preschool Children; Parent School Relationship; Music Activities; Music Education; Teacher Attitudes; Parent Participation; Malaysia
AbstractThis collective case study aimed to explore the various expected roles for parents of preschool children in group music lessons in the Klang Valley of West Malaysia, the area located around Kuala Lumpur. We collected data by conducting two semi-structured interviews with 10 parents and three teachers of three preschool group music classes. Four broad themes emerged. Participants viewed parents as playing the roles of supporters, practice supervisors, role models, and consumers. We propose that a flexible understanding of role is essential in crafting meaningful relationships between parents and teachers and suggest the approaches that might assist future music educators to develop such a perception. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Music Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: