Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpilt, Jantine L.; Koomen, Helma M. Y.
TitelLooking beyond Challenging Student Behaviour: Utilising the Teacher Relationship Interview
QuelleIn: Journal of Psychologists and Counsellors in Schools, 33 (2023) 1, S.124-132 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Spilt, Jantine L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1037-2911
DOI10.1017/jgc.2022.14
SchlagwörterStudent Behavior; Behavior Problems; Teacher Student Relationship; Teacher Role; Teacher Attitudes; Clinical Diagnosis; Interviews
AbstractIntervention is considered the ultimate goal of the diagnostic process. However, when diagnostic assessment is largely focused on student (mal)adjustment and when the role and perspective of the teacher is not systematically evaluated, the assessment may fail to generate useful recommendations for intervention or teacher consultation. Based on a descriptive case report, the potential contribution of the Teacher Relationship Interview in making the assessment phase more relevant to intervention is outlined and illustrated. (As Provided).
AnmerkungenCambridge University Press. 100 Brook Hill Drive, West Nyack, NY 10994. Tel: 800-872-7423; Tel: 845-353-7500; Fax: 845-353-4141; e-mail: subscriptions_newyork@cambridge.org; Web site: https://www.cambridge.org/core/what-we-publish/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Psychologists and Counsellors in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: