Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOxendine, Symphony D.; Robinson, Kerry K.; Parker, Michele A.
TitelTransforming Departmental Culture: Empowering a Department through Appreciative Inquiry
QuelleIn: To Improve the Academy, 41 (2022) 2, S.161-185, Artikel 7 (25 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Oxendine, Symphony D.)
ORCID (Robinson, Kerry K.)
ORCID (Parker, Michele A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDepartments; Faculty Development; Teacher Evaluation; Peer Evaluation; Educational Change; Artificial Intelligence; Inquiry; Organizational Culture; Organizational Change; College Faculty; Committees; North Carolina
AbstractThis article outlines an appreciative inquiry (AI) into a departmental professional development process and describes the resulting implementation of an appreciative peer evaluation meeting as one part of the new professional development process. Using AI, a departmental faculty development committee sought to re-envision the professional development process. Also, the authors discuss how using AI can result in positive impacts for culture change and how the model for peer evaluation can promote both individual and collective development of faculty. (As Provided).
AnmerkungenMichigan Publishing. 839 Greene Street, Ann Arbor, MI 48104. Tel: 734-764-3417; e-mail: mpublishing@umich.edu; Web site: https://www.toimprovetheacademy.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: