Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevy, Ian P.; Edirmanasinghe, Natalie; Ieva, Kara; Hilliard, Chelsea
TitelYouth Participatory Action Research as School Counseling Praxis: A Scoping Review
QuelleIn: Professional School Counseling, 27 (2023) 1, (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Levy, Ian P.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
DOI10.1177/2156759X231153347
SchlagwörterParticipatory Research; Action Research; School Counselors; Cooperation; Social Problems; Student Attitudes; Counseling Techniques; Research Reports; Kindergarten; Elementary School Students; Secondary School Students; Student Projects; Student Research
AbstractIn a systematic scoping review, we analyzed empirical and conceptual writings on youth participatory action research (YPAR) in schools. YPAR has emerged as an empowering and youth-centered approach to group work whereby school counselors and students collaborate on researching, creating, and sharing projects about social ills impacting their lives. Reviewing YPAR literature, this article identifies knowledge gaps regarding the use and benefits of YPAR in school counseling practice. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: