Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWitwer, Mark T.
TitelK-12 Christian School Teachers' Perspectives on Faith and Learning
QuelleIn: International Journal of Christianity & Education, 27 (2023) 1, S.6-26 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Witwer, Mark T.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2056-9971
DOI10.1177/20569971211065435
SchlagwörterKindergarten; Christianity; Religious Schools; Teacher Attitudes; Religious Factors; Beliefs; Teacher Certification; Secondary School Teachers; Course Content; Teaching Methods; Religious Education; Elementary School Teachers
AbstractRelationships between faith and learning are central to Christian education. However, few large studies have examined grade-school teachers' faith-learning perspectives, especially the influence of academic discipline and theological tradition. I investigated these among 1,059 teachers certified by the Association of Christian Schools International (ACSI). Academic discipline showed a relationship to the responses of secondary (7-12) teachers but not to those of elementary (K-6) teachers. Theological tradition showed no significant relationship to either group's perspectives. Both groups reported a stronger influence of faith on course content than on instructional strategies. These results have implications for teacher training and evaluation. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Christianity & Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: