Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller Dyce, Cherrel; Ford, Jesse R.; Propst, Brandy S.
TitelDetoxing the Trauma of Academic Writing for Black Scholars: Vulnerability, Authenticity, and Healing
QuelleIn: Multicultural Perspectives, 24 (2022) 3, S.170-179 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ford, Jesse R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0960
DOI10.1080/15210960.2022.2127401
SchlagwörterAcademic Language; Trauma; Inclusion; College Faculty; African American Teachers; Minority Group Teachers; Writing Processes; Racial Identification; Racism; Resistance (Psychology)
AbstractThis article first contextualizes the authors' perspectives and purpose to aid the reader in situating the narratives of three Black scholars. Their stories are woven together to help other Black scholars navigate and detox from the trauma of academic writing in higher education. Collectively, the authors, via a co-constructed dialogic space, offer inclusive healing practices and strategies to maintain Black scholars in the academic writing process. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: