Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVelez, Meghan
TitelLike Speaking a Blueprint: STEM Writing Tutors' Disciplinary and Writing Identities
QuelleIn: Across the Disciplines, 19 (2022) 1-2, S.47-61 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterSTEM Education; Writing Instruction; Tutors; Identification (Psychology); Undergraduate Students; Peer Teaching; Writing (Composition); Laboratories; Knowledge Level; Student Attitudes; Role Conflict; Writing Across the Curriculum
AbstractThis paper argues that undergraduate peer-to-peer instruction in STEM writing provides valuable insights into the relationship between writing and disciplinary identity. Drawing on observation and interview data from a writing center staffed by undergraduate STEM students, I argue that STEM writing tutors construct disciplinary identities by drawing on coursework and extracurricular writing experiences that contribute to rhetorical knowledge. Tutors then leverage this knowledge and experience within tutoring sessions by engaging in explicit genre instruction and disciplinary socialization. (As Provided).
AnmerkungenWAC Clearinghouse. Colorado State University, Fort Collins, CO 80523. Tel: 970-491-3132; Web site: http://wac.colostate.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: