Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThomas, Leiah J. G.; Piasta, Shayne B.; Bailet, Laura L.; Zettler-Greeley, Cynthia M.; Lewis, Kandia
TitelPromoting Meaning-Focused Skills: Creating a Foundation for Comprehension in Early Childhood Classrooms
QuelleIn: Reading Teacher, 76 (2023) 4, S.421-428 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Thomas, Leiah J. G.)
ORCID (Piasta, Shayne B.)
ORCID (Bailet, Laura L.)
ORCID (Zettler-Greeley, Cynthia M.)
ORCID (Lewis, Kandia)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.2165
SchlagwörterYoung Children; Early Childhood Education; Learning Activities; Comprehension; Concept Formation; Skill Development; Evidence Based Practice; Reading Comprehension; School Readiness
AbstractYoung children's meaning-focused skills are foundational for reading comprehension and begin to develop prior to formal reading instruction. In this article, we argue for the importance of supporting meaning-focused skills in early childhood classrooms. We describe authentic, real-life examples of engaging preschool children in activities that promote meaning-focused skills and highlight how these align with research. In doing so, we provide insight into what early childhood teachers can do in their classrooms to foster the development of critical skills related to comprehension. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: