Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLópez-Barrientos, José Daniel; Silva, Eliud; Lemus-Rodríguez, Enrique
TitelLessons from the Famous 17th-Century Paradox of the Chevalier de Méré
QuelleIn: Teaching Statistics: An International Journal for Teachers, 45 (2023) 1, S.36-44 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (López-Barrientos, José Daniel)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-982X
DOI10.1111/test.12321
SchlagwörterStatistics Education; Mathematical Concepts; Multiplication; Misconceptions; Computation
AbstractWe take advantage of a combinatorial misconception and the famous paradox of the Chevalier de Méré to present the multiplication rule for independent events; the principle of inclusion and exclusion in the presence of disjoint events; the median of a discrete-type random variable, and a confidence interval for a large sample. Moreover, we pay tribute to our original bibliographic sources by providing two computational tools to facilitate the students' insights on these topics. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Statistics: An International Journal for Teachers" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: