Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlmukhambetova, Ainur; Torrano, Daniel Hernandez; Nam, Alexandra
TitelFixing the Leaky Pipeline for Talented Women in STEM
QuelleIn: International Journal of Science and Mathematics Education, 21 (2023) 1, S.305-324 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Almukhambetova, Ainur)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1571-0068
DOI10.1007/s10763-021-10239-1
SchlagwörterForeign Countries; Females; STEM Education; STEM Careers; Academic Aptitude; Career Choice; Success; School Holding Power; Student Characteristics; Environment; Talent; Kazakhstan
AbstractDespite their high performance in STEM disciplines and earning top grades in math and science classes, many academically talented girls often leave STEM majors or shy away from careers in STEM. Understanding why bright and talented girls leave STEM majors requires an in-depth understanding of the factors that predict their success and retention in STEM. This study, conducted in Post-Soviet Kazakhstan, a country with a strong emphasis on the nation's talented students and STEM-focused education, provides evidence on the underlying reasons for this puzzling phenomenon. The findings from the study provide supportive evidence of the presence of individual and environmental (distal and proximal) factors facilitating and impeding talented girls' STEM progression and retention, as proposed by SCCT theory. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Science and Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: