Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGál, Éva; Tóth-Király, István; Szamosközi, István; Orosz, Gábor
TitelFixed Intelligence Mindset Moderates the Impact of Adverse Academic Experiences on Students' Self-Esteem
QuelleIn: Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 24 (2023) 4, S.1028-1053 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Gál, Éva)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0251
DOI10.1177/1521025120961322
SchlagwörterIntelligence; Self Esteem; Correlation; Emotional Response; Self Concept; Academic Failure; Case Studies; Difficulty Level; Diaries; Graduate Students; Undergraduate Students; Student Attitudes; Hungarian; Translation; Self Concept Measures; Tests; Test Preparation; Rosenberg Self Esteem Scale
AbstractThe present research, by using cross-sectional (Study 1, N = 413) and daily diary methods (Study 2, N = 95) aimed to investigate the way intelligence mindset influences students' self-esteem and emotional experiences when they are confronting academic adversities (i.e., failures and difficulties). Although fixed intelligence mindset showed no association with students' daily positive or negative emotions, results consistently indicated that fixed intelligence mindset moderated the effect of academic failures (Study 1) and daily difficulties (Study 2) on their self-esteem. Academic adversities reduced students' self-esteem, and fixed intelligence mindset amplified this effect. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: