Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarrell, Isabel C.; Binkley, Erin E.; Garcia, Mia A.; Jackson, Tamika N.
TitelAdvocacy of School Counselors Working with ELL Students
QuelleIn: Professional School Counseling, 26 (2022) 1, (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Farrell, Isabel C.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
DOI10.1177/2156759X221134276
SchlagwörterAdvocacy; School Counselors; English (Second Language); Barriers; Elementary Secondary Education; Social Bias; Student Empowerment; Empathy; Student Needs; Second Language Learning
AbstractEnglish language learners (ELLs) experience higher barriers to education than non-ELLs. School counselors are uniquely positioned to identify and respond to the needs of these students. This phenomenological study explored the advocacy efforts of 14 school counselors working with ELLs. Major themes included creating space for culture and context, going the extra mile, and concerns regarding equity. We discuss the themes, subthemes, implications, and areas for future research. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: