Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJanusik, Laura Ann; Varner, Teri
Titel(Re)Discovering Metacognitive Listening Strategies in L1 Contexts: What Strategies Are the Same in the L1 and L2 Context?
QuelleIn: International Journal of Listening, 36 (2022) 3, S.175-186 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Janusik, Laura Ann)
ORCID (Varner, Teri)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1090-4018
DOI10.1080/10904018.2020.1833724
SchlagwörterMetacognition; Second Language Learning; Second Language Instruction; Listening Comprehension; Native Language; Comparative Analysis; State Universities; Private Colleges; Undergraduate Students; Student Attitudes; Questionnaires; Texas; Missouri
AbstractResearch in metacognitive listening strategies in first language (L[superscript 1]) listening is in its infancy. The research presented here, which is the first study in a larger research program, compares the strategies L[superscript 1] students in the US say they do in the classroom with the strategies L[superscript 2] students say they use, as measured by the Metacognitive Awareness Listening Questionnaire. The findings of the research program have numerous implications for how to teach listening, future research, and curriculum development. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Listening" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: