Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaTourrette, Alexander; Waxman, Sandra R.
TitelSparse Labels, No Problems: Infant Categorization under Challenging Conditions
QuelleIn: Child Development, 93 (2022) 6, S.1903-1911 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (LaTourrette, Alexander)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13818
SchlagwörterInfants; Classification; Learning Strategies
AbstractAbstract Labeling promotes infants' object categorization even when labels are rare. By 2 years, infants engage in "semi-supervised learning" (SSL), integrating labeled and unlabeled exemplars to learn categories. However, everyday learning contexts pose substantial challenges for infants' SSL. Here, two studies (n = 74, 51% female, 62% non-Hispanic White, 18% multiracial, 8% Asian, 6% Black, M[subscript age] = 27.3 months, collected 2018-2020) implemented a familiarization-novelty preference paradigm assessing 2-year-olds' SSL when (i) exemplars from the target category are interspersed with other objects (Study 1, d = 0.67) and (ii) multiple categories are learned simultaneously (Study 2, d = 0.74). The findings indicate 2-year-olds' SSL is robust enough to support object categorization despite substantial challenges posed by everyday learning contexts. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: