Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNandakumar, Vandana; McCree, Nikita; Green, Ambra L.
TitelEvidence-Based and Culturally Sustaining Practices for Diverse Students with Emotional and Behavioral Disorders
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 58 (2022) 2, S.84-91 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Nandakumar, Vandana)
ORCID (Green, Ambra L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
DOI10.1177/10534512211051073
SchlagwörterCulturally Relevant Education; Special Education; Evidence Based Practice; Student Diversity; Emotional Disturbances; Behavior Disorders; Cultural Differences; Referral; Educational Practices; Prevention; Lesson Plans; Teacher Student Relationship; Ethnocentrism; Minority Group Students; Elementary Secondary Education
AbstractChildren from diverse backgrounds are more likely to receive special education services for emotional or behavioral disorders. These data validate the research that advocates for practitioners to use evidence-based and culturally sustaining practices. This article discusses how strategically implemented, evidence-based, and culturally sustaining practices can assist in preventing inaccurate referrals for special education services. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: