Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaravi, Thomais; Mali, Angeliki; Avraamidou, Lucy
TitelCommognition as an Approach to Studying Proof Teaching in University Mathematics Lectures
QuelleIn: EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 18 (2022) 7, (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Karavi, Thomais)
ORCID (Mali, Angeliki)
ORCID (Avraamidou, Lucy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1305-8215
SchlagwörterCommunication (Thought Transfer); Cognitive Processes; Mathematical Logic; Teaching Methods; College Mathematics; Mathematics Instruction; Validity
AbstractIn this position paper, we propose commognition for the study of proof teaching at university lectures through an integrative literature review. We critically examine studies that focused on proof teaching but did not use the commognitive framework. Through this examination, we gain an understanding of the pedagogical aspects of proof teaching and address gaps in the literature. After we introduce the key principles of the commognitive framework, we review a set of studies that used commognition for the investigation of lecture-type teaching in higher education. In reviewing these studies, we pay special attention to the added value of the use of commognition. We conclude by proposing an approach to the study of proof teaching by using the commognitive framework. This approach offers insights into opportunities provided by lecturers for the deritualization of proving routines. (As Provided).
AnmerkungenModestum. No: 1 Windrush Road, Hilton Derbyshire, DE65 5LB, UK. e-mail: ejmste@ejmste.com; Web site: https://www.ejmste.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: