Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrown, James Benedict
TitelMaking the Studio Smaller
QuelleIn: Design and Technology Education, 26 (2021) 4, S.256-268 (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1360-1431
SchlagwörterDesign; Studio Art; Architecture; Interior Space; Physical Environment; Higher Education; Time Perspective; Cultural Awareness
AbstractThe studio is a space apart in the university, an environment unique to creative and design disciplines. As we emerge into the pre-dawn light of the post-COVID era, we should use the insight gained from the pandemic to speculate about the future. This article invites the reader to speculate about the possibility of a smaller design studio in architectural education: one that is smaller in its spatial, temporal, pedagogical and cultural dimensions. What if, instead of demonstrating the plurality of architectural practice through the breadth and diversity of elective studio 'units', we reduce the scope of design courses to create space for others? (As Provided).
AnmerkungenDesign and Technology Association. 11 Manor Court, Banbury, OX16 5TB, UK. Tel: +44-1789-470007; Fax: +44-1789-470-007; e-mail: info@data.org.uk; Web site: https://ojs.lboro.ac.uk/DATE/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Design and Technology Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: