Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSt. John, Nancy; Lewis, Ralph
TitelRace and the Social Structure of the Elementary Classroom
Quelle(1975)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement; Classroom Desegregation; Educational Research; Elementary Education; Integration Studies; Peer Relationship; Racial Attitudes; Racial Relations; School Desegregation; Social Differences
AbstractPeer relations in 36 interracial sixth-grade classrooms are examined. Methods of analysis include examination of variance, multiple regression, and case studies. Both dependent and independent variables are used, as are variables particular to the interracial situation, such as racial ratios, desegregation history, and busing. The authors conclude that interracial popularity is significantly related to achievement relative to classmates. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: