Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWagner, Beverly A.; Long, Roxanne N.
TitelFrom Start to Finish: What Factors Inhibit Student Veterans Completion?
QuelleIn: Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 24 (2022) 3, S.631-649 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wagner, Beverly A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0251
DOI10.1177/1521025120935118
SchlagwörterVeterans Education; Barriers; Academic Persistence; Bachelors Degrees; Students with Disabilities; Attention; Hearing Impairments; Visual Impairments; Physical Disabilities; Daily Living Skills; Nontraditional Students; Injuries; Mental Disorders; Posttraumatic Stress Disorder; Federal Legislation; At Risk Students; War; Current Population Survey
AbstractStudent veterans experience unique challenges when returning to higher education. While the Post-9/11 GI bill creates an easier pathway for veterans, student veterans often face multiple impediments to degree completion. Using the Veterans Supplement of the Current Population Survey, we conducted a logistic regression of 4,887 veterans that predicts college retention measured by bachelor's degree completion using six study variables of physical, sensory, and mental challenges (concentration, hearing, eyesight, walking, dressing, and going out). We conclude only difficulty hearing and walking significantly decreased the odds of bachelor's degree completion. Recommendations for campus-student-support services are explored. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: