Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGagnon, Joseph Calvin
TitelAdvocacy for Incarcerated Youth: A Conversation with Peter Leone
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 58 (2022) 1, S.64-67 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Gagnon, Joseph Calvin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
DOI10.1177/10534512211047583
SchlagwörterStellungnahme; Correctional Institutions; Institutionalized Persons; Advocacy; Correctional Education; Access to Education; Juvenile Justice
AbstractDr. Peter Leone is an internationally renowned researcher and advocate for incarcerated youth. Throughout his almost four decades at the University of Maryland, his expertise and research have influenced lawsuits related to the provision of education and special education services in juvenile corrections and paved the way for changes in policy and practice. Dr. Leone shared his reflections on his career, progress that has been made in juvenile justice education, urgent matters, future directions, and recommendations for future juvenile justice educators and researchers. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: