Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPlatas, Linda M.; Perry, Lindsey; Piper, Benjamin; Sitabkhan, Yasmin; Ketterlin-Geller, Leanne
TitelSchool-Entry Predictors of Lower Primary Reading and Mathematics Achievement in Kenya
QuelleIn: Research in Comparative and International Education, 17 (2022) 3, S.441-459 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Platas, Linda M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1745-4999
DOI10.1177/17454999221084414
SchlagwörterForeign Countries; Predictor Variables; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Elementary School Students; Mathematics Skills; Reading Skills; Grade 2; Student Characteristics; English; African Languages; Public Schools; Socioeconomic Status; Kindergarten; Kenya
AbstractUsing a longitudinal data set, this paper examines to what extent school-entry (N = 553; mean age 6.32 years) early mathematics and literacy skills predict students' later achievement in a lower-middle-income country, Kenya. Controlling for socioeconomic status, intervention status, rural versus urban settings and parental literacy, the findings reveal that school-entry mathematics skills were significantly predictive of students' end of Grade 2 mathematics and reading achievement in English and Kiswahili. Likewise, school-entry English early literacy skills predicted students' end of Grade 2 mathematics and reading achievement in English and Kiswahili. This article extends earlier research on links between elements of school readiness and later achievement in high-income countries. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Comparative and International Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: