Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBorcic, Mirjana
TitelTriangulating a Discussion between Film, the Viewer and a Wider Frame of Life: Reflections on a Life in Film Education
QuelleIn: Film Education Journal, 3 (2020) 1, S.32-45 (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterFilm Study; Discussion; Reflection; Youth; Foreign Countries; Teaching Methods; Teachers; Europe; Slovenia
AbstractIn this article, Mirjana Borcic -- one of the foremost voices within Slovenian film pedagogy -- reflects upon an international life within film education on both a practical and a theoretical level. A particular focus is placed upon the central role of discussion within film education, in shaping and developing the subjective experiences young people have of watching cinema. Finally, some concrete proposals are shared as to how one might best approach a classroom-based discussion with young people, centred around the experience of watching films. (As Provided).
AnmerkungenUCL Press. University College London, Gower Street, London WC1E 6BT; e-mail: uclpresspublishing@ucl.ac.uk; Web site: https://www.uclpress.co.uk/pages/film-education-journal
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: