Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReeves, Todd D.; Wei, Dan; Hamilton, Valerie
TitelIn-Service Teacher Access to and Use of Non-Academic Data for Decision Making
QuelleIn: Educational Forum, 86 (2022) 2, S.199-220 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Reeves, Todd D.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1725
DOI10.1080/00131725.2020.1869358
SchlagwörterAccess to Information; Data Use; Decision Making; Educational Environment; Resilience (Psychology); Student Characteristics; Elementary School Teachers; Secondary School Teachers; Data Analysis
AbstractNon-academic factors such as school climate, grit, and growth mindset are receiving much attention in recent education policy and practice. Within this context, this study (N = 425) describes the distribution of U.S. in-service teachers' access to and use of 10 categories of non-academic data. Findings indicate that in-service teachers vary widely in their access to, and use of, these types of data. This study also indicates unambiguously that teachers prioritise use of classroom-based academic assessment data. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: