Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiesner, Helen Rose
TitelDynamic and Static Working Conditions: Examining the Work of Special Education Teachers
QuelleIn: Educational Forum, 86 (2022) 2, S.125-137 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1725
DOI10.1080/00131725.2020.1861146
SchlagwörterSpecial Education Teachers; Teaching Experience; Work Environment; Employee Absenteeism; Scheduling; Decision Making; Elementary Schools
AbstractThis study examines how working conditions shape the practical experiences of special education teachers. Through observations and interviews, I found that staff absences and scheduling conflicts disrupted the work of special education teachers. Entrenched limitations to personnel and temporal resources intensified these disruptions, framed herein as "dynamic working conditions." In response, special education teachers acted as street-level bureaucrats, distributing supervision and instruction to those students they deemed most in need. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: