Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYu, Chi-Lin; Kovelman, Ioulia; Wellman, Henry M.
TitelHow Bilingualism Informs Theory of Mind Development
QuelleIn: Child Development Perspectives, 15 (2021) 3, S.154-159 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Yu, Chi-Lin)
ORCID (Kovelman, Ioulia)
ORCID (Wellman, Henry M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1750-8592
DOI10.1111/cdep.12412
SchlagwörterBilingualism; Theory of Mind; Executive Function; Metalinguistics; Sociolinguistics; Young Children; Child Development
AbstractThe possibility and nature of bilingual advantage for theory of mind (ToM), that is, young bilingual children outperforming their monolingual peers, have been discussed increasingly since the first research on the topic was published in 2003. Because accumulating evidence demonstrates a ToM advantage for bilingual individuals, in this article, we focus on how this advantage arises. We consider how current theoretical positions, including "executive function," "metalinguistic awareness," and "sociolinguistic awareness" accounts, explain such an advantage in young bilingual children. These theoretical accounts receive some, but only partial, support, so further research and theory are needed to understand comprehensively the relationship between bilingualism and ToM. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: