Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmso, Dima; Kirkham, Natasha
TitelA Multiple-Memory Systems Framework for Examining Attention and Memory Interactions in Infancy
QuelleIn: Child Development Perspectives, 15 (2021) 2, S.132-138 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Amso, Dima)
ORCID (Kirkham, Natasha)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1750-8592
DOI10.1111/cdep.12410
SchlagwörterSystems Approach; Memory; Learning Processes; Correlation; Infants; Child Development; Spatial Ability; Reinforcement; Rewards; Attention; Perceptual Development; Object Permanence
AbstractVisual attention both guides and is guided by learning and memory systems. In this article, we use a multiple-memory systems framework to examine the interplay between attention and memory that begins in early postnatal life. We review how attention and memory interact to support infant development with respect to perceptual learning about objects and features, item-in-context spatial memory, and reinforcement and reward learning. We argue that the multiple-memory systems approach offers a useful organizational structure for research on interactions between attention and memory. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: