Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRowe, Lindsey W.
Titel"I Don't Know How to Spell It": Overcoming Translingual Spelling Hesitancy
QuelleIn: Reading Teacher, 76 (2022) 1, S.97-100 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Rowe, Lindsey W.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.2099
SchlagwörterSpelling; Writing (Composition); Language of Instruction; English; Second Language Learning; Learning Strategies; Teaching Methods; Writing Strategies
AbstractTeachers in English-medium classrooms can support students' translingual composing by inviting students to write using all their language resources. However, students in these contexts often express hesitancy about their ability to spell in languages beyond English. This article describes support strategies teachers can use to scaffold students' translingual composing and help them overcome hesitancy about spelling in languages beyond English. These support strategies center on helping students draw on available resources, including their existing knowledge, peers and family members, and digital tools to write/spell in languages beyond English. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: