Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCopur-Gencturk, Yasemin; Ölmez, Ibrahim Burak
TitelTeachers' Attention to and Flexibility with Referent Units
QuelleIn: International Journal of Science and Mathematics Education, 20 (2022) 6, S.1123-1139 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Copur-Gencturk, Yasemin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1571-0068
DOI10.1007/s10763-021-10186-x
SchlagwörterMathematics Teachers; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Elementary School Mathematics; Middle School Mathematics; Fractions; Multiplication; Knowledge Level; Teaching Methods; Mathematics Instruction
AbstractAttending to the whole unit that a number refers to in a mathematical problem situation and showing flexibility in coordinating different units are foundational for mathematical understanding. In this study, we explored teachers' attention to and flexibility with referent units in situations involving fractions and fraction multiplication. Using data collected across the USA from 246 mathematics teachers in Grades 3-7 where fractions are taught, we found that teachers' attention to and flexibility with referent units were related to each other as well as to teachers' overall knowledge of fractions. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Science and Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: