Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNeel, Matthew S.
TitelFrom Reactor to Patient: An Example of Radioactive Diagnostics and Effective Half-Life in Thyroid Cancer Treatment
QuelleIn: Physics Education, 57 (2022) 3, Artikel 035010 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Neel, Matthew S.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
SchlagwörterScience Instruction; Physics; Scientific Concepts; Cancer; Medicine; Radiology
AbstractWe follow a radioactive sample from production in a reactor to its use in a biological application to model the complexities in the use of radioactive isotopes from a student's perspective. Specifically, we describe a way to use gamma ray detection outside the body to estimate the clearance rate of these radioisotopes from the body and how that rate can be used to assess thyroid cancer remnant mass. This procedure has a long history in nuclear medicine and is well established. Classroom discussion questions are included to think more deeply about the proper (and improper) handling of radiopharmaceuticals as well as patient safety. (As Provided).
AnmerkungenIOP Publishing. 190 North Independence Mall West Suite 601, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: ped@ioppublishing.org; Web site: https://iopscience.iop.org/journal/0031-9120
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: