Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVerCetty, Quentin
TitelParable of Museum Learning: Activating Afrofuturistic A-R-Tography Approaches
QuelleIn: Journal of Museum Education, 47 (2022) 1, S.32-43 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (VerCetty, Quentin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-8650
DOI10.1080/10598650.2021.1998880
SchlagwörterMuseums; Art Education; Art Teachers; Postcolonialism; Futures (of Society); Indigenous Knowledge; Art Activities; Literary Devices; Visualization; Afrocentrism; Imagination; Creative Thinking
AbstractIn the twenty-first century, museum learning has shifted with the world's social climate, exploring new approaches to engage the public with collections. This text reframes the museum art educator as an activator and how they can utilize concepts within Afrofuturism to decolonize hegemonic white cultural institutions and Eurocentric epistemes. Taking inspiration from the #MuseumAreNotNeutral movement that started in 2017, the article probes three examples of activities conducted by museum activators through an Afrofuturistic a-r-tography approach. The activities discussed draw from author Octavia Butler's "Parable Series" and the popular Pan-African philosophical concepts "ubuntu" (human kindness) and "sankofa" (relation of time) as learning prompts on exhibition tours at the Art Gallery of Ontario. The analysis and application of an Afrofuturistic a-r-tographic framework will provide insights into the parable of museum learning and the potential future for a museum activator's role. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Museum Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: