Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTan, Lin; Volling, Brenda L.; Gonzalez, Richard; LaBounty, Jennifer; Rosenberg, Lauren
TitelGrowth in Emotion Understanding across Early Childhood: A Cohort-Sequential Model of Firstborn Children across the Transition to Siblinghood
QuelleIn: Child Development, 93 (2022) 3, (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tan, Lin)
ORCID (Volling, Brenda L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13729
SchlagwörterChild Development; Emotional Development; Siblings; Family Structure; Birth Order; Preschool Children; Toddlers; Age Differences; Theory of Mind; Empathy
AbstractEmotion understanding develops rapidly in early childhood. Firstborn children (N = 231, 55% girls/45% boys, 86% White, 5% Black, 3% Asian, 4% Latinx, Mage = 29.92 months) were recruited into a longitudinal study from 2004 to 2008 in the United States and administered a series of tasks assessing eight components of young children's emotion understanding from ages 1 to 5. Cohort sequential analysis across three cohorts (1-, 2-, and 3-year-olds) demonstrated a progression of children's emotion understanding from basic emotion identification to an understanding of false-belief emotions, even after controlling for children's verbal ability. Emotion understanding scores were related to children's theory of mind and parent reports of empathy, but not emotional reactivity, providing evidence of both convergent and discriminant validity. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: