Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBolden, Benjamin; DeLuca, Christopher
TitelNurturing Student Creativity through Assessment for Learning in Music Classrooms
QuelleIn: Research Studies in Music Education, 44 (2022) 1, S.273-289 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bolden, Benjamin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1321-103X
DOI10.1177/1321103X211054793
SchlagwörterCreativity; Music Education; Learning Strategies; Music Teachers; Evaluation Criteria; Student Evaluation; Self Evaluation (Individuals); Classroom Techniques; Foreign Countries; Formative Evaluation; Kindergarten; Elementary School Teachers; Secondary School Teachers; Canada
AbstractThis article reports research that identified and analyzed assessment for learning strategies employed by six Canadian music educators to support and develop student creativity. Findings include descriptions of creativity-nurturing practices organized into four categories: (a) developing assessment criteria; (b) encouraging creative processes; (c) optimizing the classroom context; and (d) activating self-assessment. Results include detailed descriptions of strategies that educators can employ to leverage formative assessment to nurture student creativity within and beyond music education contexts. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research Studies in Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: