Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlew, Scott
Titel9/11 and Social Studies Education: A Critique of Perpetual War and the Possibility of a More Peaceful Future
QuelleIn: Canadian Social Studies, 52 (2021) 2, S.68-73 (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Glew, Scott)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2564-1166
SchlagwörterSocial Studies; War; Peace; Terrorism; Personal Narratives; Reflection; Military Personnel; Educational Experience; Critical Theory; Citizenship Education
AbstractIn this article, the author shares a personal reflection of his military and educational experiences in the aftermath of 9/11. He describes his concerns about the ongoing "War on Terror" and the "disengaged militarism" of the United States and how this has shaped his approach in the classroom. Expanding on his personal experiences, he calls for social studies educators to employ critical pedagogy and peace education to help students develop as thoughtfully and critically engaged citizens who are capable of creating a more peaceful world. (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Alberta. 347 Education South, Edmonton, Alberta T6G 2G5, Canada. Web site: https://canadiansocialstudies.ca/index.php/css/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: