Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunham, Heather; Murdter-Atkinson, Jessica; Nash, Brady; Wetzel, Melissa Mosley
TitelBuilding on Linguistic Strengths: Tenets of a Culturally Sustaining Teacher
QuelleIn: Reading Teacher, 75 (2022) 6, S.677-684 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dunham, Heather)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.2094
SchlagwörterStudent Diversity; Bilingual Students; Multilingualism; Culturally Relevant Education; Literacy Education; Preservice Teachers; Reading Instruction; Practicums
AbstractChanges in the U.S. demographics over the past few decades reflect the growing diversity in American classrooms as more students come to school speaking, reading, or writing two or more languages. By building on students' full repertoire of linguistic and cultural resources, educators have the potential to transform literacy instruction in multilingual classrooms. This article showcases four tenets of culturally sustaining teaching and details how preservice teachers in a reading practicum enacted these four tenets by recognizing and building on bi/multilingual students' linguistic and cultural strengths. The article concludes with a discussion of how these enactments suggest new possibilities for literacy educators in similar contexts. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: