Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalker, Tanesha L.; Bruns, Kristin L.
TitelCross-Racial Interactions in the Counselor Education Classroom: The Impact of Racial Perception
QuelleIn: Journal of Multicultural Counseling and Development, 50 (2022) 2, S.94-105 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Walker, Tanesha L.)
ORCID (Bruns, Kristin L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0883-8534
DOI10.1002/jmcd.12234
SchlagwörterAfrican American Teachers; Counselor Educators; Whites; Student Attitudes; Racial Factors; Race; African Americans; Interaction
AbstractWhile research exists on the experiences of African American counselor educators, little research has explored student perceptions of this population in the classroom setting. This study used an interpretative phenomenological analysis to explore the experiences of White counseling students who have taken a course with an African American counselor educator. Two themes were identified related to racial perception. Implications for counselor education leadership, African American counselor educators, and program curriculum are discussed. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Multicultural Counseling and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: