Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlores, Margaret M.; Hinton, Vanessa M.
TitelUse of the Concrete-Representational-Abstract Instructional Sequence to Improve Mathematical Outcomes for Elementary Students with EBD
QuelleIn: Beyond Behavior, 31 (2022) 1, S.16-28 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Flores, Margaret M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1074-2956
DOI10.1177/10742956211072421
SchlagwörterMathematics Instruction; Elementary School Students; Emotional Disturbances; Behavior Disorders; Teaching Methods; Mathematical Concepts; Concept Formation; Students with Disabilities; Special Education Teachers; Direct Instruction
AbstractThe concrete-representational-abstract (CRA) sequence of instruction is an explicit methodology for teaching mathematics using multiple representations of concepts. Learning concepts through multiple representations fosters conceptual understanding and mathematical thinking. This article describes how a special education teacher used explicit CRA instruction with two elementary students with emotional and behavioral disorders. Its aims are to describe and provide a rationale for explicit CRA instruction. We describe lesson activities, methods, materials, and procedures. Finally, we offer suggestions for effective implementation. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Beyond Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: