Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, John C.; Graves, Erin M.; Burke, Mary A.
TitelInvolvement, Engagement, and Community: Dimensions and Correlates of Parental Participation in a Majority-Minority Urban School District
QuelleIn: Urban Education, 57 (2022) 5, S.899-934 (36 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Graves, Erin M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
DOI10.1177/0042085920902245
SchlagwörterParent Participation; Parent School Relationship; Hispanic Americans; Socioeconomic Status; Parent Background; Educational Attainment; Proximity; Spanish Speaking; Cultural Influences; Immigrants; Community; Social Capital; Urban Areas; Primary Education; English (Second Language); Language Usage; Family Structure; Employment Level; Massachusetts
AbstractThis study examines parental participation in children's schooling. Using a survey of parents of children attending a majority Hispanic school district, we employ exploratory factor analysis and determine that standard forms of participation align along two dimensions: Involvement and Engagement. Analysis reveals a third dimension: Parental Community. The data suggest that income but not educational attainment influence Involvement, whereas family circumstances correlate best with Engagement. Households with the closest proximity to a Spanish-language/immigrant culture feel the strongest sense of Parental Community. The findings may inform the design of programming to help involve parents more fully in their children's schooling. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: