Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJames-Gallaway, Chaddrick D.; James-Gallaway, ArCasia D.
TitelWhy Opportunity Isn't Enough: Restrictive v. Expansive Views of Equality, Texas Top Ten Percent Policy, and Race Liberalism
QuelleIn: Professional Educator, 45 (2022) 1, S.1-12 (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (James-Gallaway, Chaddrick D.)
ORCID (James-Gallaway, ArCasia D.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0196-786X
SchlagwörterHigher Education; Racial Discrimination; Equal Education; Minority Group Students; Student Diversity; Critical Theory; Race; State Policy; School Desegregation; High Schools; College Admission; Affirmative Action; Political Attitudes; Court Litigation; Texas (Austin)
AbstractThis conceptual paper analyzes persistent challenges to racially diversify higher education in Texas, paying special attention to trends at this Southern state's most selective flagship--University of Texas at Austin. We apply critical race theorist Kimberlè Crenshaw's frame of race liberalism and her view of equality as either expansive or restrictive to analyze race-neutral approaches intended to remedy longstanding issues of racial diversity. Specifically, we focus on the Texas Top Ten Percent Policy, tracing its trajectory from affirmative action through the recent Abigail Fisher case. This examination clarifies the race-evasive basis of policies designed to improve enduring issues of racial exclusion in higher education. (As Provided).
AnmerkungenTruman Pierce Institute. 1463 Haley Center, Auburn University, Auburn, AL 36849-5218. Tel: 334-844-4488; Fax: 334-844-5785; e-mail: educate@auburn.edu; Web site: http://wp.auburn.edu/educate/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: