Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoward, Deborah
TitelEmpowering Reading with Home Language Texts
QuelleIn: Reading Teacher, 75 (2022) 5, S.649-654 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Howard, Deborah)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.2081
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Schools; Native Language; Reading Instruction; Elementary School Students; Grade 2; Japanese; English (Second Language); Foreign Countries
AbstractResearch from dual and bilingual education programs shows that the use of a student's home language for reading instruction is one of the most beneficial practices for multilingual learners. Given the plethora of home languages encountered in public schools, how can teachers who do not speak the languages of their students utilize a student's home language as an asset during reading instruction? This article describes a case study of a second grade Japanese student. During instruction, the student read texts in both Japanese and English. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: