Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGonzalez, Elsa; Aguirre, Cecilia Contreras; Myers, Joenie
TitelPersistence of Latinas in STEM at an R1 Higher Education Institution in Texas
QuelleIn: Journal of Hispanic Higher Education, 21 (2022) 2, S.151-164 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Gonzalez, Elsa)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-1927
DOI10.1177/1538192720918369
SchlagwörterSuccess; Academic Persistence; Hispanic American Students; Females; STEM Education; College Students; Cultural Differences; Student Experience; Social Support Groups; Barriers; Self Efficacy; Texas
AbstractThis study examined the success and persistence of Latina students in the complex environment of science, technology, engineering, and mathematics (STEM) fields at a Tier 1 Research higher education institution in Texas. For this qualitative study, 10 Latina students pursuing STEM majors were interviewed within a framework focusing on Greene's resilience theory. Results of this study suggest a strong likelihood for Latinas to succeed in STEM fields because of their development of resilience. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Hispanic Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: