Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKruse, Jerrid; Menke, Lucas; Solem, Libby
TitelComparing Students' Perceptions of the Thinking Required in Inquiry-Based and Traditional Laboratories
QuelleIn: School Science and Mathematics, 122 (2022) 2, S.100-109 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kruse, Jerrid)
ORCID (Menke, Lucas)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6803
DOI10.1111/ssm.12514
SchlagwörterInquiry; Science Laboratories; Student Attitudes; Thinking Skills; Teaching Methods; Creative Thinking; Critical Thinking; Science Instruction
AbstractInquiry-based lab experiences have been shown to be more effective than traditional lab experiences. Students' perceptions of the types of thinking required in science lab settings have implications for interest and persistence. This study compares students' perceptions about the thinking required in traditional and inquiry laboratory settings. Findings include that students in the inquiry setting more often viewed their experiences as reflecting more reasonable and literature-aligned views of creative and critical thinking. Implication for persistence and helping students develop more reasonable views of critical and creative thinking are discussed. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science and Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: