Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrather, Richard William
TitelFear Not of Cognition in Context
QuelleIn: Infant and Child Development, 31 (2022) 1, (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Prather, Richard William)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1522-7227
DOI10.1002/icd.2249
SchlagwörterCognitive Development; Researchers; Psychological Studies; Social Sciences
AbstractHow do researchers of cognitive development work to make sure that our field evolves so that our contribution to humanity is emancipatory? We can take inspiration from researchers near and far. Inspiration may be found in other areas of psychological research (social, cultural, etc.) and other social sciences (public health, sociology, etc.). Frameworks developed in other fields (e.g., intersectionality, Crenshaw, "University of Chicago Legal Forum," 1989(1), 139-167) may be helpful for our own interests and questions. If so, this will require some work in determining how these tools can be used to improve the state of cognitive research. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Infant and Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: