Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHollis, Leah P.
TitelUniversal Declaration of Human Rights: An Argument for Higher Education to Prohibit Workplace Bullying
QuelleIn: Policy Futures in Education, 20 (2022) 2, S.234-239 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hollis, Leah P.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1478-2103
DOI10.1177/14782103211032093
SchlagwörterBullying; Civil Rights; Work Environment; Higher Education; Civil Rights Legislation; Public Policy; International Cooperation; COVID-19; Pandemics
AbstractThis policy brief offers a short discussion on how workplace bullying is a human rights violation when the Universal Declaration of Human Rights is considered. Workplace bullying as an international issue should be prohibited. Higher education is particularly important in this context because there is a higher frequency of workplace bullying in higher education and higher education plausibly is in a viable position to end the lack of dignity experienced by those dealing with workplace bullying. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Policy Futures in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: