Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCuartas, Jorge
TitelThe Effect of Spanking on Early Social-Emotional Skills
QuelleIn: Child Development, 93 (2022) 1, S.180-193 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cuartas, Jorge)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13646
SchlagwörterPunishment; Social Development; Emotional Development; Foreign Countries; Longitudinal Studies; Prediction; Child Development; Bhutan
AbstractWhether spanking is detrimental for social-emotional (SE) development remains controversial, mostly due to disputes around the internal and external validity of existing evidence. This study examined the effect of spanking on the SE development of Bhutanese children, using a national, longitudinal sample (N = 1377; M[subscript age] = 50.5 months old; 50% girls). Following best-practice recommendations for mitigating issues of selection bias in observational developmental research, the study employed conservative methods (i.e., child fixed-effects and lagged-dependent variables) and robustness checks to assess the internal validity of estimates. Across approaches, spanking predicted reductions in SE skills of 0.09-0.17 SD, even after controlling for all time-invariant confounders and baseline levels of SE skills. These findings strengthen the argument that spanking might be harmful to young children's SE development. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: