Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAshby-King, Drew T.; Mazzone, Raphael; Anderson, Lindsey B.
TitelDefining Feedback: Understanding Students' Perceptions of Feedback in the Introductory Communication Course
QuelleIn: Journal of Communication Pedagogy, 4 (2021), S.70-84 (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ashby-King, Drew T.)
ORCID (Mazzone, Raphael)
ORCID (Anderson, Lindsey B.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2578-2568
SchlagwörterFeedback (Response); Student Attitudes; Introductory Courses; Communication (Thought Transfer); Public Speaking; Undergraduate Students
AbstractFeedback is an essential part of the teaching/learning processes. This statement is especially true in the introductory communication course where students receive feedback throughout the presentational speaking process. This paper explores how students define useful feedback based on 1,600 qualitative questionnaires that asked students about their perceptions of feedback. A thematic analysis of a randomly selected subset of 163 responses uncovered two themes: (1) feedback content characteristics (e.g., specific, constructive, praiseworthy, and purposive) and (2) process of instructor-provided feedback (e.g., iterative, timely). Based on these findings, a set of best practices for providing feedback is offered as a means to improve teaching/learning in the introductory communication course. (As Provided).
AnmerkungenCentral States Communication Association. University of Montevallo, Department of Communication, 75 College Drive, Station 6625, Montevallo, AL 35115. e-mail: csca.ed@gmail.com; Web site: https://scholarworks.wmich.edu/jcp/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Communication Pedagogy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: